FAQ

1. Ik heb een bestelling geplaatst bij Bella Kralen maar ik heb geen bevestiging ontvangen. Wat nu?

In principe ontvang je binnen enkele seconden na het plaatsen van een bestelling automatisch een bevestiging per email. Dat je deze niet ontvangt kan een aantal oorzaken hebben bijvoorbeeld omdat je de laatste stap in het bestelproces vergeet te bevestigen of omdat je een foutje gemaakt hebt in je emailadres (en ja, dit laatste komt regelmatig voor).Of de bestelbevestiging komt in je spambox terecht of wordt tegengehouden door een firewall. Een heel enkele keer is het zo dat de bestelling wel bij mij doorkomt maar dat de bestelbevestigng niet bij jou aankomt om niet verklaarbare reden. Wat er ook misgegaan kan zijn: als je geen bevestiging via email ontvangt neem dan even contact op: bellakralen@live.nl want er is niets zo vervelend dan dat je ergens op zit te wachten wat niet komt of dat je na verloop van tijd een betalingsherinnering van mij zou ontvangen van een bestelling waarvan je de bevestiging niet heb gekregen.

2. Ik heb mijn spullen heel snel nodig. Hoe snel nadat ik heb besteld ontvang ik mijn pakketje?

In alle gevallen is het zo dat een pakketje pas wordt verzonden als de betaling daarvan voor mij zichtbaar op mijn rekening staat. Ik geloof je onmiddelijk als je zegt het per internetbankieren te hebben overgemaakt maar alle pakketjes worden op volgorde van binnenkomst van de betaling door mij verzonden. In de praktijk komt het erop neer dat heel veel klanten van Bella Kralen enorm tevreden zijn over de snelle levering. Op alle werkdagen worden pakketjes verzonden en over het algemeen is het zo dat alle betalingen die voor 14.00 uur `s middags zichtbaar zijn op mijn rekening nog diezelfde dag worden verzonden. De zomermaanden juli en augustus vormen daarop een uitzondering want dan wordt er gewerkt volgens een zomerrooster: alle pakketjes waarvan de betaling zichtbaar is voor 12.00 uur `s middags worden dan nog diezelfde dag verzonden maar doordat het in vakantietijd wat minder druk is zal dit in de praktijk nauwelijks vertraging betekenen. Uiteraard heb ook ik wel eens recht op vakantie of een lang weekend vrij; dit wordt tijdig kenbaar gemaakt middels de nieuwsbrief en is ook altijd terug te vinden op de homepage van de winkel.

3. Hoe kan ik betalen bij Bella Kralen?

Woon je wat verder weg dan kun je betalen door vooraf het bedrag over te maken op de bankrekening van Bella Kralen. Bella Kralen heeft (nog) geen andere betalingssystemen. Woon je dichtbij dan kun je ook kiezen voor de optoe "betalen bij afhalen". In dat geval kom je op afspraak je bestelling zelf afhalen en kun je ter plaatse afrekenen. Bij voorkeur met gepast geld. Let wel; de optie "betalen bij afhalen" is een service voor klanten uit de directe omgeving van Bergen op Zoom. Het ophalen moet wel passen in mijn werkschema en kan vaak pas de eerstvolgende werkdag. De ophaaltijden zijn van dinsdag t/m vrijdag tussen 10.00 en 18.00 uur maar uitsluitend op afspraak.

4. Kan ik de kralen van Bella Kralen zelf in Bergen op Zoom komen uitzoeken?

Helaas is dit niet mogelijk maar ik probeer 2 keer per jaar een gezellige weekend te organiseren waarop je van harte welkom bent dit wel te komen doen ! Alle informatie hierover is te lezen op de pagina "Open Atelier - Kralenweekend". In de  decembermaand worden er ook koopzaterdagen georganiseerd.

5. Wat zijn de verzendmogelijkheden bij Bella Kralen?

In principe worden alle pakketjes van bestellingen onder de 75 euro verzonden via brievenbuspost van Post NL. Pakketjes boven de 75 euro worden als pakketpost met de TNT verzonden. Boven de 100 euro wordt het ook nog eens aangetekend verzonden. Als je wilt dat je pakketje onder de 75 euro als pakketpost en misschien zelfs aangetekend worden verzonden dan kun je dit aangeven bij je bestelling. De meerkosten hiervan worden in rekening gebracht. Het is niet mogelijk om pakketjes onder rembours te laten verzenden.

6. Als ik bestel kom ik een veldje "kortingscode" tegen maar ik heb geen kortingscode. Hoe werkt dit?

Deze vraag staat standaard op het bestelformulier van de winkel. Als je geen kortingscode hebt kun je dit gewoon openlaten. Heb je wel een kortingscode dat kun je deze in het daartoe bestemde veldje in vullen en je korting wordt dan automatisch verrekend. Wanneer krijg je een kortingscode? Simpel gezegd krijg je een kortingscode als er een kortingsactie is. Deze wordt in alle gevallen via de nieuwsbrief gemeld en soms zelfs is de kortingsactie alleen geldig voor nieuwsbrieflezers. Als het om een algemene korting gaat wordt deze ook op de homepage van Bella Kralen vermeld. Als je vergeet de kortingscode in te vullen en je hebt nog niet betaald dan kan ik het achteraf nog even corrigeren. Je moet hierover dan wel even zelf contact over opnemen. Ben je de kortingscode vergeten in te vullen en je hebt al betaald kan ik daar niets meer aan veranderen. Verschillende kortingsacties en codes kunnen nooit met elkaar worden gecombineerd.

7. Kan ik kralen ruilen of retourneren?

Mocht je niet tevreden zijn met je bestelde kralen kun je de kralen retour sturen of ruilen. Bella Kralen houdt zich aan de wettelijk bepaalde zichttermijn van 14 dagen waarop je je kralen zonder opgaaf van redenen retour kun sturen. Natuurlijk stel ik het zeer op prijs als je hierover toch eerst contact met me opneemt via de email. Naamlabels en afgeknipte stukken koord, leerveter, leerstukken en ketting kunnen helaas niet worden teruggestuurd of geruild. En om het nogmaals te benadrukken; ik doe er echt mijn best voor en alles aan om jouw bestelde artikelen in goede staat bij jou aan te laten komen. Dus ik vraag je hetzelfde te doen als je artikelen retour stuurt.

8. Ik heb een hele kleine bestelling van alleen maar (......) Moet ik dan toch 3,00 euro verzendkosten betalen?

De verzendkosten van 3,00 euro is een standaard bedrag en is slechts een bijdrage. Verzendkosten bestaan uit meer dan alleen een postzegel. De enveloppen en de verpakking van de kralen kosten ook geld. Bovendien draag ik van die 3,00 euro ook nog eens 21% BTW af aan de Belastingdienst. Het lijkt dus misschien veel op een kleine bestelling maar geloof me maar als ik zeg dat wat ik jaarlijks zelf bijleg aan verzendkosten toch een serieuze kostenpost is waarvan slecht een heel klein deel in rekening is gebracht bij de klant. Want boven de 50 euro zijn de verzendkosten (bij bestellingen binnen NL) altijd voor mijn rekening ! (voor bestellingen buiten Nederland gelden andere tarieven)

9. TIPS OM VEILIG ONLINE TE WINKELEN

Als laatste geef ik je nog wat tips om veilig online te winkelen. Dat het winkelen bij Bella Kralen sowieso veilig is hebben al vele klanten ervaren maar waar moet je nu op letten in de wirwar van (Nederlandse) webwinkels?

Natuurlijk weet je nooit iets voor 100 % zeker maar bekijk eerst een webwinkel eens goed. Staan alle gegevens op de site (dit is namelijk wettelijk verplicht!) zoals het adres van de winkel, het telefoonnummer, het nummer van de inschrijving bij de Kamer van Koophandel en het BTW-nummer. Staat bijvoorbeeld het nummer van de inschrijving van de Kamer van Koophandel niet op de site dan kan het zo zijn dat de webwinkel niet is ingeschreven en dus eigenlijk illegaal is. 

En hoe is het gesteld met de algemene voorwaarden? Lezen is weten dus LEES deze altijd eerst even voordat je bij een webwinkel een bestelling plaatst. En heeft een winkel geen algemene voorwaarden dan weet je genoeg toch? En ik weet dat het niet alles zegt maar een rijk gevuld gastenboek met (recente) positieve berichten straalt in ieder geval wel vertrouwen uit.

Wil je graag bij een webwinkel een bestelling plaatsen maar heb je nog twijfels neem dan even via email contact op met de webwinkeleigenaar en leg je twijfels uit. Een serieuze webwinkelier zal je snel en zakelijk antwoord kunnen geven op je vragen en zijn of haar best doen om je vertrouwen te winnen.

En het is natuurlijk duidelijk; blijf je twijfels houden dan bestel je niet. Maar ik heb geprobeerd om in ieder geval wat tips te geven rondom het winkelen op internet. Ik ben zelf een enhousiast internet-schopper (al jaren inmiddels, ik heb weinig tijd om de stad in te gaan) en ik heb eigenlijk alleen maar postieve ervaringen. Een goede webwinkel doet er namelijk alles aan om klanten tevreden te stellen !

© 2009 - 2017 bellakralen | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel